Будь завжди на ходу! Автомобільні пускові пристрої за вигідними цінами Переглянути

Особливості передачі кольору на екрані та під час друку

30.08.2022

Сучасні технології дозволяють отримати мільйони відтінків на екрані та кілька сотень на папері. Ця різноманітність робить важливою точність кольору під час друкування зображення на принтері або професійній друкарській машині. Фахівці з поліграфії та їх замовники добре знають, як часто при передачі картинки з файлу на папір відбувається спотворення кольорів, і зображення сильно втрачає як естетику. Розглянемо цю проблему.

Фактори, що впливають на точність кольору

ідтінки на екрані та на папері не збігаються з різних факторів, з яких, перш за все, слід відзначити різну природу кольору на моніторі та на якомусь матеріалі. Будь-який відтінок на моніторі – результат кольорового світіння, тоді як папір, синтетична тканина та будь-який інший матеріал не виробляють власного світла, а лише відображають навколишній. Є й інші фактори, що впливають на підсумкову якість передачі кольору під час друку.

  • Особливості сприйняття кольору . Колір - це суб'єктивне сприйняття світлової хвилі певної частоти та довжини. На нього впливають освітлення (і природне з урахуванням часу доби, і штучне), зір і навіть настрій та здоров'я.
  • Колірний профіль монітора та друкарської техніки . Різне обладнання має різні алгоритми відображення відтінків і відрізняється роздільною здатністю монітора. Параметри відрізняються між різними марками – біля комп'ютера та друкарської машини вони навряд чи збігатимуться.
  • Якість та параметри паперу . Точна передача кольору можлива на ідеально білому папері середньої щільності без вкраплень. Наявність власного відтінку, занадто висока і дуже низька щільність, глянець, включення спотворюють передачу кольорів.

Під час друку має значення також вологість повітря та температура в приміщенні, а також інші не завжди усвідомлювані фактори. Щоб упорядкувати різноманіття відтінків, використовують колірні моделі – формалізовані схеми кількісного опису кольорів через обмежений набір базових тонів. Розглянемо дві основні сучасні моделі.

RGB

RGB – це скорочення від назв трьох базових кольорів хроматичного спектру, що лежать в основі цієї моделі: червоного (red), зеленого (green) та синього (blue). Кожен з них має насиченість від 0 до 255, і різні їх комбінації утворюють 16777216 відтінків. Так як фізично це змішання кольорового світла, нульові значення для кожного із трьох початків дає білий колір, а максимальні (по 255 для червоного, зеленого та синього) – справжній чорний тон.

Колірна модель RGB ідеальна для будь-яких екранів. Якщо ви створили векторне зображення і хочете експортувати його в растр, використовуйте цю систему відтінків, інакше ви отримаєте некоректну картинку. Виправити її, втім, неважко: відкрийте растр Paint, проведіть лінію чи поставте крапку, а потім закрийте програму без збереження змін. Картинка набуде кольорів, але за яскравістю вони поступатимуться зображенням, експортованим у RGB. Принтери чудово і з високою точністю передають відтінки растрового файлу моделі RGB.

CMYK

CMYK – це скорочення від назв чотирьох базових кольорів, що лежать в основі цієї моделі: блакитний (cyan), пурпуровий або малиновий (magenta), жовтий (yellow) та ключовий (key color), яким є чорний (black). Останній колір потрібен, тому що змішання всіх чотирьох тонів дасть на практиці не чорний, а дуже темний брудний коричневий, схожий на відтінок вицвілої чорної футболки. Відсутність усіх чотирьох початків дає, звичайно, білий.

Точну кількість відтінків, що передаються моделлю CMYK, встановити неможливо, тому що вони утворюються змішуванням основних тонів у різних пропорціях. Але це змішання не описує відтінок, а лише дозволяє передати його на матеріалі, тому що саме залежить від якості фарби та паперу. Ця схема застосовується у друкарнях під час друку зображень на професійному устаткуванні, у поліграфічному виробництві. Якщо ви готуєте макет передачі до друкарні, зробіть налаштування в CMYK і збережіть файл з цією моделлю.

 

Як отримати необхідний колір під час друку

Однак навіть макет у системі CMYK на практиці далеко не завжди гарантує точність кольору при друку зображень. Наприклад, ця схема погано справляється з рідкісними та складними відтінками: імітацією натурального золота або срібла, тілесною фарбою тощо. У таких (та й взагалі у будь-яких) випадках краще застосувати один із трьох наступних підходів:

  • Орієнтуватися на каталог Pantone . Це міжнародний робочий довідник 2 100 відтінків, кожен з яких має назву та кодування за системами CMYK та RGB. Каталог комерційний, заснований у 1963 році, зараз має аналоги – карти RAL та NCS.
  • Підібрати потрібний відтінок у брендбуку . Брендбук – це корпоративний документ, який описує специфікації бренду, зокрема – дизайнерські рішення. Хороший брендбук містить добірку фірмових кольорів з їх кодуванням у CMYK та RGB.
  • Замовити калібрування по кольоропробах . Якщо ви не можете визначитися з відтінком, попросіть надрукувати на тому ж матеріалі, що піде в роботу, всі суміжні тони. Ви виберете найбільш підходящий, за яким відкалібрують відтінки у вашому макеті.

RGB і CMYK – два види колірних моделей, що набули найбільшого поширення. Крім них існує ще близько десяти колористичних схем: XYZ, LMS, HKS, HSV (HSB), HSL, AHSL, той же Пантон і Манселла. Всі вони побудовані на поєднанні в різних пропорціях декількох базових кольорів, але призначені для застосування у вужчих напрямках. Наприклад, «Пантон» – це провідна палітра в дизайні та декоративно-ужитковому мистецтві.

 

Сподобалось? Поділіться з друзями!

Коментарі до запису
Дивно, але ніхто не залишив жодного відгуку.
Ви можете стати першим!
Написати коментар
42 + ? = 49
X
shipping Цей товар знаходиться на складі нашого партнера! Наявність та термін доставки уточнюйте у менеджера. Після поступлення ціна може відрізнятися!
{